Reisverslag 2 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Reisverslag 2
Na lekker naar het strand te zijn geweest gingen wij in de avond met een hele groep studenten op stap. Eerst even voorzitten bij anderen en dan met taxi s die kant op. Erg leuk om even lekker te dansen en een andere uitgaansomgeving te zien.
De volgende dag opzoek naar kleren, op de scooter naar Beach Walk, een shopping center met allemaal westerse winkels om toch nog wel iets in mijn maat te vinden. In de avond eten bij een Italiaans restaurant en op naar het openingsfeest van YPI. Echt super leuk, veel studenten en locals. Leuk om op deze manier met Indonesiërs te praten. De muziek werd verzorgd door een jongen die echt super goed gitaar kon spelen en zingen. In het super grote huis van YPI blijven slapen. Volgende dag weer met iedereen terug op de scooter en naar het strand van Seminyak. Wat een brandende zon, dus maar niet vol in de zon gelegen :D. hierna op de bekende zitzakken met een smootie de zonsondergang bekeken, heel mooi.
Na toch niet echt te hebben geslapen even een rustig dagje. Was ik ook wel aan toe. Even alles op orde brengen en skypen. Dit heeft mij echt goed gedaan. In de avond nog even met de andere studenten koken, lekker even Hollands.
De volgende dag kwam Jasper ons ophalen voor de kennismaking met stage. Leuk om te zien hoe het er daar uitziet en lieve mensen. Een klein ziekenhuis (soort polikliniek), die twee keer per dag open is. Tandarts, huisarts en nog wat behandelkamers. Verder gaan zij ook naar de armere bevolking om hun te helpen en medicijnen uit te delen.
Na de kennismaking samen met Renée naar het strand van Seminyak geweest en mijn eerste surf les genomen, heerlijk om weer even op een surf bord te staan.
De eerste dag stage was heel leuk, hele lieve collega´s. De communicatie gaat nog niet altijd helemaal vloeiend. Dus maar weer hard aan de gang met het leren van Bahasa. Verder is waar wij nu zitten een soort huisartsenpraktijk en een tandarts. Een enkele keer heeft iemand een afspraak, maar meestal is het kijken hoeveel patiënten komen. Dus zitten ook momenten tussen dat we even niks kunnen doen. Tijdens de stage tijd meerdere soorten fruit geproefd die ik nog niet kende, erg lekker! Verder kreeg ik nog een soort groot opgevouwen dun koekje waar gewoon hagelslag tussen zat :D. Aan het einde was nog een meeting met veel medewerkers. Hier geluncht en geluisterd naar iedereen die sprak (was allemaal in het Indonesisch). Een enkele keer gaf de manager ons een briefje met informatie over waarover gesproken werd.
In de avond nog uit eten geweest en daarna voor het eerst een nacht wel goed geslapen. De volgende dag was het Chinees nieuw jaar en hadden wij bijna allemaal vrij. Met een aantal naar Green ball beach geweest. Erg mooi, al veel surfers gezien! In de avond eten bij Pirate Bay, in een soort boomhut welke in Nederland waarschijnlijk niet goed gekeurd zou worden :P. Maar erg leuke ervaring.

• 01 Maart 2015 - 08:19

Jitske:

test

• 01 Maart 2015 - 08:24

Jitske:

hallo marjolein he wat heb je al weer veel beleefd in die paar weken dat je daar nu zit. vind het mooi voor je dat je het daar zo naar je zin heb daar. het warme weer is ook lekker. kun je hier niet wat heen sturen want het is hier nog niet zo mooi hoor. wat ook weer mooi foto's heb je er weer bij gedaan. wel lekker zeker om om die scooter te kunnen rijden. heb je daar nu ook een rijbewijs voor nodig of kan het daar allemaal zo. dat van die boomhut dat zou hier zeker niet mogen. ik zou zeggen geniet nog lekker van de stage daar en de dagen dat je vrij hebt neem het er dan lekker van. ik wacht weer op jouw volgende verslag en foto's
    groetjes uit een koud sintjohannesga

• 01 Maart 2015 - 13:27

Fotina:

Hé Marjolijn leuk weer wat van je te horen, zo te horen vermaak je je wel ( en terecht,het is je gegund),
    Als ik het zo lees ben je een allrounder,van dokers- tot tandartsassistente.Kiezen trekken zonder verdoving
    stel ik me zo voor!
    Have fun!!