Reisverslag 6 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu Reisverslag 6 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu

Reisverslag 6

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

03 Mei 2015 | Indonesië, Denpasar

Woensdag een avond dienst, dus in de ochtend lekker kunnen surfen! Heerlijk dat wij nu een strandje hebben waar het niet heel toeristisch is en de mensen je naam weten als je aan komt lopen. Dit is echt het gevoel wat ik had verwacht bij Bali. Na het surfen nog een massage en weer klaar maken om naar stage te gaan.
Vrijdag een dagje vrij van stage. Dus samen met Hanne op naar Ubud. Winkeltjes kijken, de markt over en lekker rondlopen door de stad. Op de markt nog wat fruit gekocht en een fles koud water en dan optimaal genieten van de omgeving! In de avond zijn we naar een Balinese dans geweest, Legong & Baring Dance. Prachtig om te zien hoe alles tot in detail is ingestudeerd.
Zaterdag eerst Hanne verhuizen! We wonen nu beide in hetzelfde complex! Super gezellig, samen ontbijten, samen dineren en gewoon even een gezellig praatje tussendoor :D. Hierna naar een winkel die ons was aangeraden door een collega. Veel souvenirs en kleren, leuk om rond te kijken. In de avond nog even op de zitzakken van Seminyak en in de avond gegeten bij en heel schattig Grieks restaurant.
Zondag weer een dag weg met stage. In Kintamari gingen ze besnijdenissen uitvoeren. We gingen met drie dokters, twee verpleegkundigen en een chauffeur de binnenlanden in. Het vond plaats in een religieuze school waar op het moment dat wij binnen kwamen werd gezongen en de jongens verteld werd wat er precies ging gebeuren. De ruimte waar de circumcisie plaats vond was een klaslokaal met drie behandel bedden en gordijntjes ertussen. Het had niet iets weg van een operatiekamer. Heel bijzonder om mee te maken. Best indrukwekkend en veel cultuur te zien. Op de terugweg nog langs een tante van een collega. Wat word je dan hartelijk ontvangen en iedereen kreeg nog een grote zak mandarijnen die bij hun in de tuin groeien mee.
Weer een week stage. Tussendoor nog twee keer wezen surfen, we worden steeds een beetje beter :D, maar wow, sommige golven wil je niet in liggen! Vrijdag een dag in een ziekenhuis gekeken. Heel indrukwekkend om patiënten te zien na een scooterongeluk. Vrijdag avond nog even proberen te slapen om die nacht met de YPI groep de Batur te gaan beklimmen. Met de bus erheen en in het donker de berg op. Dan merk je wel dat je in Nederland toch nog wel meer lichaamsbeweging hebt door al het lopen en fietsen. Uiteindelijk de top bereikt en het licht zien worden.Terugweg was misschien nog wel wat enger dan naar boven, maar wat was ik toch blij met mijn bergschoenen :D.
Zaterdag eerst maar even bijslapen, massage nemen en gezellig uiteten. In de avond nog naar het afscheidsfeestje van Kayleigh en de volgende ochtend naar de pregnancy clinic waar wij na 17,5 uur te hebben gezeten onze eerste bevalling hebben gezien!

• 03 Mei 2015 - 19:12

Henk En Jitske:

hoi marjolein
    wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt en wat doe je daar veel zeg. ik zou zeggen geniet er maar lekker van. ga maar lekker surfen als het kan want hier heb je niet van die golven dan die je nu mee maakt. ook mooie foto's bij gestuurd
    ik wacht al weer op je volgende verhaa.
    gr. uit een regenachtig sint jut.