Eerste dagen op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu Eerste dagen op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op Bali

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

14 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Na veel regelen, spullen bij elkaar zoeken en afscheid nemen is het dan eindelijk zo ver, ik ben op Bali. Na dat ik naar Schiphol gebracht was, uitgezwaaid en een goede vlucht had gehad, ben ik aangekomen op Bali.
En wat een hitte, echt even omschakelen. Op het vliegveld opgehaald door Jasper en Randy en met de auto naar het appartement. Dit ritje was al geweldig! Verbazend om mij heen zitten te kijken hoe het verkeer kris kras door elkaar rijdt en alle mooie gebouwen wat ik eerder alleen kende van de foto´s op internet.

Aangekomen bij het appartement waar er al veel andere studenten die ook via YPI de stage hebben geregeld en nu bij het zwembad zaten. Het is hier echt prachtig! Het idee was om na drie weken naar een ander appartement te gaan, waar Renée en ik allebei een eigen appartement zouden hebben, maar dit is zo mooi, hier gaan wij niet weg :D. meteen mijn koffer uitgepakt en al mijn spullen in de reusachtige kledingkast gelegd. Nog even gezellig bij het zwembad en proberen te slapen, wennen aan de nieuwe geluiden, de hitte en de hagedis die op mijn kamer zit. De eerste nacht veel regen en onweer gehad, het gaat er hier wel wat anders aan toe dan in Nederland.

De eerste echte dag begon nog niet helemaal zoals gepland, last van de jetlag, dus eerst maar even rustig aan. In de middag zou de scooter worden gebracht. Op het moment dat Jasper en Randy met nog wat studenten bij ons huis waren begon het weer erg te regenen en te onweren, dus eerst maar even wachten. Nadat de anderen weg waren gegaan nog een poging gedaan om een helm te kunnen regelen om samen met Renée naar een supermarkt te gaan, alleen dit liep iets anders. Toch maar wachten op de scooter die ergens in de middag gebracht zou worden. Na dat deze niet kwam met nog wat anderen naar wat winkels geweest en wezen koken thuis. In de avond even skypen en daarna lekker slapen :).

De volgende ochtend rustig aan doen. Eerst naar de grote supermarkt. Hier allemaal dingen gekocht voor in het huis. Hierna lekker bij het zwembad gelegen en wat gezwommen. In de middag de scooter op halen bij een ander huis, maar daar aangekomen was deze er niet meteen, wel even wennen dat je vaak moet wachten. Even later werd deze wel gebracht! Vandaag dus mijn grote angst overwonnen (scooter reiden op Bali in het chaotische verkeer)!!! Want wat is dat bijzonder, inhalen kan van alle kanten, zelfs als er eigenlijk naar mijn mening te weinig ruimte is ergens tussen door gaan. Ook heel normaal dat mensen hun auto of scooter er gewoon tussen reiden, maar toch gaat alles goed. Meteen maar een goede (en mooie :D)helm gekocht.

Zoals veel wel weten is mijn telefoon niet de beste, kan hier niet op google maps (wat hier echt noodzakelijk is, want verdwalen gebeurt je zo). Jasper had al aangegeven dat het handig was om met een local naar de telefoon winkel te gaan, omdat je dan weet dat je het voor de normale priijs krijgt. Een local die woont bij de appartementen van andere studenten heeft mij helemaal naar die winkel toe gereden met de auto en alles geregeld. Echt super lief, zo bijzonder! Weer bij de appartementen van de anderen aangekomen eten gehaald bij het straat tentje van daarnaast, was echt heerlijk! Mie Goreng :D. Hierna alleen naar huis gereden in het donker, het begint al best te wennen dit verkeer!

Vandaag naar het strand geweest (palawan beach). Echt super mooi! Heerlijk even gezwommen en onder een parasol gelegen. Eerst wel drie kwartier rijden, maar ook dat is hier een hele ervaring, en het rijden gaat elke keer weer beter.

• 14 Februari 2015 - 11:45

Astrid:

Hey zus,
    Super fijn dat je een goede reis hebt gehad!
    Leuk dat je een website hebt aangemaakt...ik ga je verhalen zeker lezen. Wat ben je dapper!
    Mooie foto's ook...kunnen we een beetje met je meegenieten :-)
    liefs

• 15 Februari 2015 - 14:34

Aaltje Krist:

hoi Marjolein

Wat leuk om je verslag te lezen!
    Lekker genieten meid, veel plezier daar

• 15 Februari 2015 - 15:20

Fotina Huisman:

Hé Marjolein,
    leuk wat van je te horen. Laatst nog eens gedacht "zou al vertrokken zijn?"
    Ga je volgen.....veel plezier.

• 17 Februari 2015 - 11:28

Paula:

Hoe wie had dat ooit gedacht; dat verlegen meisje wat bij ons kwam stage lopen, nu alleen op bali☺ Wat gaaf man! Ik wens je heel veel Sucses maar ook heel veel plezier! Geniet ervan meid, dan kunnen wij genieten van je verhalen! Liefs x

• 20 Februari 2015 - 05:43

Wendy Gaemers:

Hoi Marjolein, wat superleuk om je verslag te mogen lezen. Geniet van deze ervaring. Groeten, Wendy

• 20 Februari 2015 - 13:38

Mariët:

Wat leuk geschreven Marjolein! En wat een avonturen op de scooter haha. Veel plezier!
    liefs, mariët