Reisverslag 3 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

10 Maart 2015 | Indonesië, Denpasar

Vrijdag 27 februari pas laat beginnen op stage. Eerst maar even naar de supermarkt om nog wat spullen te kopen en voor het eerst zelfs zonder navigatie naar stage gereden, en dat ondanks dat alles zo op elkaar lijkt. Het is echt stoplichten tellen. Op stage is het cultuur verschil goed te merken, het gaat allemaal wat langzamer ;). Verder hele leuke collega’s. De collega’s zijn zo lief en willen je alles wel vertellen. In de avond weer op stap geweest.
Zaterdag een erg regenachtige dag. Na er achter te zijn gekomen dat mijn achter rem van mijn scooter het niet goed doet deze laten maken. Zelf dat is al een belevenis. Ik had geluk dat er een andere klant was die een beetje Engels kon spreken, waardoor ik duidelijk kon maken wat er mis was. Hierna in de stromende regen direct door naar Denpasar (dan merk je wel hoe glad de wegen worden) Jasper had aangegeven dat hier nog wat leuke winkels zaten. Ik heb daar ook geen andere toerist gezien. Dan merk je wel dat je weer heel veel aangekeken wordt, maar leuk om buiten het toeristische deel te zijn. En nog een aantal kleren kunnen kopen :D. in de avond skypen met thuis. Super fijn is dat altijd. Even het gevoel gewoon aan de keuken tafel te zitten.
Zondag met een groep richting Ubud. Het plan was eerst naar de rijstvelden en daarna nog naar een vissersdorpje. Onderweg bij een stoplicht kwamen wij een man tegen die een koffie en thee plantage had. Hij heeft ons meegenomen en laten zien en proeven wat er allemaal gemaakt werd. Echt heel leuk! Verschillende soorten koffie en thee, hele andere smaken dan wij in Nederland hebben. Hierna door naar de rijstvelden. Zo bijzonder om eerst het altijd te zien op plaatjes en er nu ook echt zelf te zijn. Hele kleine paadjes tussen de velden door en super warm, maar het was het zeker waard! Hierna door naar een vissersdorpje om hier even naar het strand te gaan, na een hele beklimming en afdaling uiteindelijk op een strandje geweest. Super veel op de scooter gereden vandaag. Na weer een hele reis terug te hebben gemaakt lekker pizza gegeten :D. Thuis aangekomen helemaal een zwarte waas over mijn huid van al het vuil van het verkeer, best even wennen.
De eerste week echt een volle week stage lopen. Tussendoor nog wezen lunchen in Seminyak en Vrijdag wezen eten bij Sky garden. Zaterdag was het dan zover, de eerste activiteit van YPI: Raften! Hier had ik erg naar uit gekeken en het is niks tegen gevallen. De omgeving is zo mooi dat ik soms weer even moest beseffen dat ik er echt was.
Het is hier zo mooi en zo veel nieuwe dingen, maar toch merk ik dat ik thuis ook wel erg mis. Mijn lieve familie en vrienden. Gelukkig bestaat skype en kan ik op deze manier toch weer even bij hun zijn.
Zondag stuk of 6 surf winkels af geweest op zoek naar een surf shirt, uiteindelijk een goede gevonden! In de avond met nog wat meiden in een heel schattig Indonesisch restaurantje geweest, het is als een afhaal warung, maar dan kun je er ook gezellig zitten, in de avond nog lekker bijgepraat en op de terugweg, hoe dichtbij het ook is, helemaal nat geregend, want als het hier regent dan regent het ook goed!
Ik begin al een beetje een normaal ritme te krijgen, voelt best lekker. Supermarkt, met anderen afspreken, wassen. Wat in Nederland zo gewoon is, kan ik hier soms echt van genieten, zo veel andere dingen. Al zou het zo nu en dan wel fijn zijn om even een Nederlandse supermarkt te hebben waarvan je precies weet wat er allemaal is. Hier begin ik mijn gewoontes die ik in Nederland heb wel goed te kennen (maar dat was ook de bedoeling :D)!
Woensdag na stage gaan surfen met een studente uit Oostenrijk. Na een stukje rijden op een gezellig strand geweest en borden gehuurd. Heerlijk! Na een tijdje waren de golven wel weg en hebben we nog even zitten nagenieten met een smootie.
Vrijdag werden wij na stage meegevraagd naar een bruiloft van iemand die ook in de kliniek werkt. Dus op de scooter achter een auto aan die kant op, het laatste stuk door allemaal kleine steegjes kwamen wij aan bij het feest. Na mij heel erg bekeken te hebben gevoeld werden wij in een huis naar binnen gebracht waar op een kleed allerlei verschillende soorten eten stond. Van alles wat geproefd, echt heel bijzonder om zo de cultuur mee te maken.
Zaterdag ochtend voor het eerst hier met nog twee andere meiden een Balinese massage genomen. Wat is dat heerlijk! Dit gaan wij zeker nog wel vaker doen. Aan het einde van de middag was het dan tijd voor de tweede activiteit van YPI, Babi Guling! We waren te laat om het slachtingsproces mee te maken maar de rest was ook erg bijzonder om te zien.
Zondag een dagje naar Ubud. We zijn begonnen bij Yeh Pulu. Een soort grote tuin met rijstvelden, watervallen en een tempel. Van het mooie uitzicht genoten tijdens een lekkere lunch en daarna nog even de tuin door geweest. Hierna door naar de olifanten grot. Hier ook veel mooie dingen gezien. Als laatste naar monkey forest, niet echt mijn ding, al die brutale apen.

  • 10 Maart 2015 - 15:50

    Jitske:

    hallo marjolein zo te lezen heb je al weer veel mee gemaakt in de afgelopen weken. mooi dat de scooter weer klaar is want je kunt niet zonder remmen. mooi dat je het nu wat drukker heb met stage want anders zijn de dagen wel heel lang. mooi dat je met je fam. kunt skypen dan heb je toch het gevoel dat je er weer even bij bent. geniet maar lekker en ik kijk al weer uit naar jouw volgende verhaal wat heb je er weer mooie foto''s bij gedaan super.

    groetjes uit een zonig sint jut.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Stage op Bali

Stage op Bali

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2015

Reisverslag 9

30 Juni 2015

Reisverslag 8

29 Mei 2015

Reisverslag 7

03 Mei 2015

Reisverslag 6

15 April 2015

Reisverslag 5
Marjolein

Actief sinds 14 Jan. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 5852

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 04 Augustus 2015

Stage op Bali

Landen bezocht: