Reisverslag 9 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu Reisverslag 9 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marjolein Vissia - WaarBenJij.nu

Reisverslag 9

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

17 Juli 2015 | Indonesië, Denpasar

Het zuiden, noorden en westen al gehad. Daarom ook nog maar een weekend naar het oosten. Zelfde formule: weekend Hanne Marjolein 1 scooter twee tassen = geslaagd weekend.
Heerlijk om weer de binnenlanden in. Het einddoel was Amed. De heenweg zijn we even van de weg af geweest en kwamen we op een prachtig plekje, heerlijk aan de zee. Even uitrusten en dan weer verder. We zijn langs de Tirtagangga gegaan, een water garden. Prachtig om te zien en heerlijk even in het gras te zitten. Nadat we tijdens een zware regenbui hebben wezen schuilen weer verder richting Amed. Voordat we in Amed waren kwamen we nog in een klein dorpje. En besloten hier te overnachten. In de avond in een restaurantje gegeten. Dat is zo iets moois van Bali, alsof iedereen gitaar kan spelen en kan zingen. Dat maakt het altijd tot zulke gezellige avonden. Na het eten nog bij een kampvuur op het strand geweest om daarna te gaan slapen voor onze eerste duik de volgende dag. Na een lekker ontbijt kon de duikles beginnen. We gingen naar een scheepswrak en verder was het vooral wat heen en weer zwemmen. Leuk om een keer te hebben meegemaakt, maar voor mij was het voor deze ene keer leuk. Na het duiken nog even aan het strand geluncht en weer terug. Het is zo genieten om door de binnenlanden te rijden, echt prachtige natuur!
Weer een week stage, hard bezig voor de verslagen, surfen en genieten van Bali en de mensen hier. In het weekend een dagje naar Ubud met Esther en Susanna. Lekker shoppen en koffiedrinken. Ubud blijft mooi, hoe vaak je er ook heen gaat.
Vrijdag Riekje ophalen van het vliegveld. In de avond naar Seminyak strand op de bekende zitzakken naar live muziek luisteren met een fruitsapje. De volgende dag nog even geholpen bij een event voor stage: In een moskee waar een voorlichting werd gegeven over hypertensie en ik dus weer heel veel bloeddruk meten . Leuk om zulke dingen mee te maken en erbij te kunnen helpen. In de avond nog even een drankje gedaan in Kuta en weer snel naar huis want Hanne was weer thuis! Hanne had nog een weekje vakantie, Susanna had mensen over en Esther had ook nog wel tijd, dus een gezellige boel. Zondag naar de rijstvelden en een koffie kwekerij. Hier al eerder geweest, maar ook dit blijft leuk en vooral gewoon heel gezellig. De volgende dag dan wel naar Ubud, weer shoppen en koffie drinken. In de avond met z’n allen op stap. Hier op Bali nog weinig op stap geweest. Er zijn ook zo veel andere dingen nog te zien. De volgende dag weer surfen, lunchen op het strand en nog even naar een souvenir winkel. In de avond sushi gegeten met z’n allen. Woensdag was het dan toch ook weer tijd om even een dag goed met school bezig. Dus even weg van alles en in een cafétje waar goed internet is even knallen. Donderdag even een chill dagje. Even op het strand zitten en volleyballen. De volgende dag naar Nusa Dua. Heerlijk relaxen aan het strand. Hier merk je echt dat het weer een hele andere plaats is dan waar ik woon, leuk om een keer te zijn geweest. In de avond als doel om naar de Uluwatu te gaan. Alleen jammer dat de weg was afgesloten en wij met de omweg de Uluwatu niet zouden halen voor zonsondergang. Hierdoor wel op een prachtig strand naar de zonsondergang gekeken.
Zaterdag even een Hanne en Marjolein momentje, samen een massage nemen en ontbijten aan het strand. Echt een gek idee dat iemand met wie je in z’n korte tijd zo veel hebt opgetrokken, zo veel gedeeld dat diegene weg gaat.

• 18 Juli 2015 - 08:44

Henk En Jitske:

hallo marjolein
    wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt en wat beleef je daar toch nog veel en dan druk met de studie en dat je dit er dan nog allemaal bij kan doen is zeker super voor je hoor.
    ik hoorde van mama dat je de stage nu hebt afgesloten en dat je nu echt nog een paar weken vakantie aan het vieren bent daar dat je straks als je weer thuis bent weer klaar bent voor het laatste stukje studie dat je dan nog moet doen. geniet nog lekker daar even en dan zien we je eind augustus weer terug in nederland. de foto's die je er bij hebt gedaan zijn ook weer zeer de moeite waard.
    kun je toch mooi met je mee leven in die tijd dat je daar bent.
    marjolein geniet lekker van je vakantie en tot ziens. was nu een dag later want ik was gisteren laat pas weer terug van de vierdaagse van apeldoorn die ik goed heb vol bracht maar een blaar dus dat is nog niet eens zo raar. het was een hele mooie toch dit jaar we gingen zelfs nog bij het paleis 't loo langs je had zelf nog de mogelijkheid om er nog in te gaan dat heb ik maar niet gedaan want je bent aan het lopen en als je daar naar binnen gaat dan wordt het lopen later alleen maar moeilijker dus dan kan altijd nog wel een andere keer.

gr. jitske.

• 20 Juli 2015 - 21:35

Fotina:

Hé Marjolein,
    ik lees het al......je hebt een nare tijd daar. :-)
    Maar hou het nog even vol,voordat je het weet ben je weer terug.
    Groetjes.

• 16 Augustus 2015 - 12:56

Henk En Jitske:

hallo marjolein

nog een paar dagen en dan kom je al weer naar nederland terug wat zal je dan nog veel te vertellen hebben als we familie dag hebben. ik hoor dan de verhalen wel van je.

ik zou zeggen een goede reis terug en doe voorzichtig.

gr. uit een regenachtig sint jut.